Toppturer i dagarna två

Igår och idag har jag å bosse gått toppturer uppå berg eller fjäll som di säger i norge. Igår 594 meter höga berget i sörkjosen. Och idag Kåfjorddalen där vi gick en lång promenad i skogen. Igår riktigt uppåt brant med lite klättring, nästan lite läskigt på nåt ställe och tre timmar var vi ute. Idag blev det drygt två timmar. Behöver jag säga att det var och ÄR vackert...?! Framförallt forsarna utmed berget var fina, dramatiska. Och utsikten. Såklart. Vidunderlig. Föreställningarna? Jo de har gått kjempefint. Väldigt bra igår och bra idag med. På den andra idag kom jag faktiskt lite lite av mig men det märktes nog inte om jag ska va ärlig. Handlar om små sekunder eller att jag ändrar nån liten liten grej. Och föreställningen går så pass bra och gillas av människor att det är enklare nu att minnas de små smågrejerna som är lite skeva å som kanske sker nån gång ibland och kul att minnas dom. De ger liv ändå till det. Idag hade vi en teckentolk på första föreställningen. Hon stod nära scenen. Mycket fin föreställning, den första idag. Ikväll har jag bjudit bosse på käk här i Oteren och en öl blev det för mig. Vi firar sista natten med gänget. Imorrn sista Rasmus i troms och sista på en god stund. Känns bra, behöver semester och även från rasmus. Vi såg lite kula youtubeklipp och drack lite rödvin på rummet sen. Monty python, bröderna marx, nile city, nöjesmassakern, magnus härenstam... klassiskt och roligt! Dagens Mat: Vitlöksgratinerad törrfisk igår på BIOS. Mmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0