Sverigepremiär i Mariestad!

Igår sverigepremiär på Rasmus på luffen i Mariestad, karlsholme folkets park som ligger otroligt vackert vid vänerns strand. Från scenen är utsikten fantastisk så det är risk man står å tittar på den istället för publiken när man spelar...!
Det kom... mycket folk, ca 350 st!!! Mer än vi och arrangören hade trott... coop hade köpt arrangemanget så det var gratis för alla. Ca 185 barn och många många 3- och 4-åringar...
Det gick... efter omständigheterna väldigt bra. Men det var en rock n roll spelning, första halvan gick kanonbra, men sen blev det oroligt hos en del barn, arrangören ville släppa in 20 min innan vilket gjorde att de som suttit längst satt en halvtimme INNAN vi började... det blev för långt och fler allt för små barn började krypa närmare å närmare mattan... bosse fick springa upp och dra tillbaka dom. Senare kom det upp två små barn PÅ SCENEN - på min matta jag spelar på...! Bosse sprang upp igen och bar bort dom, ja det var lite extremt, aldrig vart me om nåt sånt förrut, en erfarenhet rikare. MEN - det ska sägas - jag och bosse gjorde ett gott jobb, vi höll ihop det och fick fina applåder och en del fina kommentarer efter när publiken gick ut. "Vilken prestation" och "jättebra" var väl klassikerna! :-) Jag var väl lite missnöjd efter eftersom jag vet hur bra det kan gå och vara i norge men med distans nu till det så är jag nöjd och tyckte vi gjorde ett bra jobb, jag slet men höll ihop det.
Lite textproblem hade jag, byta till ren svenska kostar på, men det kommer nog bli bättre eftersom. Hade lite småmissar men inget som publiken märkte antagligen. Sen var det ju nytt med mygga å allt uppmickat men det gick bra.
Stort tack till micke fredriksson för all hjälp med tekniken.
Nu är vi i falun, kul att vara här, bor på bergmästarn, precis gjort intervju i p4 dalarna, kul. Nu ska vi ut till TOFTBYN, min hemby! Ska bli skoj! Imorrn spelar vi på lilltorpet i falun 17:30!!!
 
Dagens låt: Robyn - Hang with me (spelades i radion när jag var där nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0