På hemmaplan!

I tisdags spelade vi så i Falun på lilltorpet!!! Min hemmaplan! Född å uppvuxen i Toftbyn och gått i skola i falun - haraldsbogymnasiet. En mycket emotsedd spelning för mig, lite extra nervigt... det kom ca 250 pers varav jag kände ca 50 st i publiken! Drog väl en femtedel - inte illa! Gamla gymnasiekompisar, gammal förskolejobbarkompis, teaterklasskompis, byfolk, vänner, vänners vänner å vänners barn...! Helt otroligt kul!
OCH - det gick finfint! Mycket bättre än i Mariestad och det kändes bra efter, vi spelade på en något upphöjd scen så folk såg bra å vi slapp besök på scenen! Fina applåder å kommentarer.
Arrangören mycket nöjd - sa att det kom lika många som det sammanlagt gjort på de två tidigare kvällarna! TACK TILL ALLA SOM KOM!!!
Grillning å en öl hos robban i svärdsjö efteråt! Gott!
 
Onsdag Sandviken och det gick ännu bättre! Spöregna å åska när vi riggade men som tur var var det lite lugnare när vi spelade för de 144 st. Nöjd publik och vi med. Ljuset försvann precis innan vi spelade och sen en gång mitt i men bara för nån minut å de jag snacka med efteråt hade inte märkt nåt så då har man en bra föreställning när de är uppslukade av det som händer på scen.
 
Idag spelade vi i vackra hågelbyparken i Tumba. Det kom 450 st!!! Helt sjukt mycket folk! Å det gick ÄNNU lite bättre idag faktiskt...! Vart ska det här sluta...?! Flöt på fint och efter var det en hel klass med förortskids som kom å gjorde high-five å sa saker som "du dominerar" å "du är så bra" - bästa man kan få höra av kidsen! De ville bjuda med mig på mellis(!!!) på sin skola (eftersom rasmus inte hade nån mat)...! Bättre kritik tror jag inte man kan få - de ville bjuda med mig till sin skola! Bodil - chef för FHP var där å var mycket nöjd. Min bror Pea med familj likaså - tyckte oxo det var kul å bra.
 
Man får jobba mer för det i sverige... eftersom det är en annan "setting"... ute å mer liv, ljud, folk runt omkring så kräver det mer av mig - det märker jag. Går mer på kraft å det fina finliret - kan ibland få stryka på foten... måste fånga publiken, ha de i min hand, och för det må jag jobba lite mer, ta in alla, jobbar hårt å är glad för att det bara är en om dan... (fast i gbg i aug. är det två!)
 
Träffa Doppen å ako ikväll - bjöd den blivande 40åringen (å hans fru) på tapas å sangria! Gött!
 
Sover i sthlm igen inatt å sen bär det av till nyköping imorrn - spelledigt!
 
Dagens låt: Def Leppard - Photograph.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0