Den allra finaste kommentaren

Sådär, då var sthlmsäventyret över... känns skönt. Kände direkt efter spelningen att spänningarna i kroppen släppte. Hemma i Oslo igen, kom igår kväll efter 7 timmars bilfärd från sthlm.
Summa: 14 timmars bilande på ett å ett halvt dygn för 16 min teaterspelande... lite galet ja. Men det gick bra! Både jag å Bosse är nöjda, vi kunde inte gjort så mycket bättre. 300 arrangörer i publiken gav oss väldigt fina varma applåder efteråt. Några applåder var t.o.m. på väg efter sånginsatserna mitt i det jag visade. När jag gick på var det en vattenpöl precis där jag skulle uppträda men men... jag var medveten om det å körde bara på. Bosses dragspel hördes vackert i högtalarna och min röst likaså - förutom allt pustande å andningen... inte van vid det. Må få bättre kondis...!
Vi skojade å presentatören oxo om det som skedde för 4 år sen med insnöad bosse å att det inspirera mig till att göra rasmus... publiken skrattade.
En producent för riksteatern kom förbi å sa att det var jättefint det jag gjort. Kul! Och flera andra!
Men den finaste kommentaren fick jag från en vikarierande ljustekniker. Han sa att han normalt inte går på teater så mycket, typ robert gustafssons show som han själv sa. Och han - HAN gillade det, han tyckte det var häftigt, man såg det framför sig sa han - att jag spelade flera roller. DET - DET var det finaste jag hörde den dagen. Å så fint att han kom fram å sa det till mig.
Pratade lite med några arrangörer efteråt å de gillade det. En från Sveg, två från Kristianstad och en från Nävekvarn... å andra... svårt å veta vad som kommer komma ut av detta... vi får se. Allt mellan 5 och 50 spelningar...???!!!
Puh... känns skönt ändå. Nu efter. Tänk: fast man gjort detta massa gånger nu å vart i liknande situationer så blir iaf jag ff nervös... kände sån otrolig skillnad som sagt på mig själv före å efter spelningen...
Träffa flera gamla kändisar i sthlm, bl.a. Brita - vår gamle sånglärare på wendels, kul!
Nu söndag, trött, vilar hemma i lgh i soffan. Grattat pappa 65 år!!! Grattis!
Dagens låt: Guns n roses - November rain. VILKEN LÅT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0