Smink och åter smink... och Norge.

Smink... mitt ansikte är fyllt av smink. Hudfärgat, svart, blågrått, rouge, kladd. Puder. Speciellt. Det är kul med smink. Första gången jag hade det i en cabarét i Falun tyckte jag att jag såg så snygg ut!!! Coolt! Liksom.
Nu - efter 15 år i branschen så tycker jag det är mest bara skönt att slippa det. För det mesta. Sliter mindre på huden.

Två fina föreställningar idag. Mest fina ungdomar. Kulaste kommentaren från en 14 årig tjej på första rad innan showen: "jag hoppas detta är bra, annars blir det..." (klappar ihop händerna som ni-får-spö-annars-gest) :-)

Handlade tejp och tre (!!!) nya väskor till rasmus på biltema. Lika bra, tre färgglada, en röd, en blå å en grön i olika storlekar. Får jag testa å se. FF håller den gamla väskan men den sjunger på sista versen... trots att det är en väska...

På kvällen var jag till Wilhelms (vän) lgh. Funderar starkt på hans erbjudande att hyra hans rum januari - april nästa år... Ändringens tid är här. Norge. Jag ska flytta till Norge.

Dagens låt: Bob Dylan - Blowin´ in the wind.
Time of change... the answer my friend is blowin in the wind the answer is blowin in the wind...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0