En dörr som knarrade, lät och slog... och namnsdag

Först å främst: Det gick kjempebra på den första skolan vi var på idag.
På den andra gick det oxo bra... i början. Sen började ett evinnerligt spring in och ut genom en dörr bredvid publikplatserna i gymsalen. Dörren lät mycket och barnen längst fram tittade bort å det tog fokus å koncentration, det blev oroligt. Helt i onödan! Barn OCH Vuxna sprang ut å in ut å in, å det slutade inte!!! Hela föreställningen igenom. Det sjuka dock var att det stod en lärare vid dörren hela tiden som INTE dämpade dörrens ljud när den stängdes...!!! Helt sjukt, det hade krävts en liten fot som dämpade dörren å sen stänga den försiktigt så det inte skulle låta så mycket...!
Jag blev sur å lite arg ska erkännas å försökte t.o.m. genom spelet (!!!) titta bort mot dörren så de skulle fatta å ha lite känsla!!! Men nej då... men må tänka på de 95 % som ändå följde med fint. En vaktis kom å tackade efteråt å tyckte det var väldigt fint skådespeleri. Han gillade rasmushistorien å berättade om hur han läst den som liten å hört radioföljetongen. Fint.
Men frustrerande å jag sa till kulturkontakten efter lite vad jag tyckte om det. Man KAN lära barnen bättre att sitta ned under en teaterföreställning men framförallt kan man vara smidigare med en dörr!!!

Idag har jag namnsdag - det är min, Anders dag. Firade med att gå på Bacchus igen - 3e gången å det har vart lika gott varje gång. Ikväll Sej med musslor i vittvin- å gräddsås... mmmmmmums!

Postade grattiskort till farfar som fyller 90 på fredag! Gick inom folk og film oxo - castingbyrå - å tog några foton. Träna PT.

Dagens låt: Guns n Roses - Paradise City

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0