Antiklimax-slut...

Idag spelade vi de sista två föreställningarna av I SITT EGET SELSKAP.

Den förste gick kjempefint, jag var otroligt nöjd må jag säga. Allt gick i stort sett fint, bra spel, fin koncentration och allt flöt på bra, vi ägde verkligen föreställningen! :-)

Den andre... där fick jag vara med om nåt jag aldrig vart med om i mina 15 år i teaterbranschen... vi fick avbryta föreställningen mot slutet...!!!
Redan i första halvan av föreställningen började nån eller några få kasta in godis på scen...! Det har hänt en gång tidigare på turnén men nu blev det värre... godis, papper och även mynt (!!!) kastades in och tillslut stoppade Bosse musiken och sa att "vi får avbryta där"... Vi stoppade upp på scenen i det vi höll på med. Bosse sa åt publiken och frågade oss sen om det var okej att fortsätta, vi tog bort godiset från scenen så gott vi kunde och fortsatte spela sen nån minut senare.
Det kändes... trist. Det är 80 - 90 % (kanske ännu fler) som gillar det och följer med fint å sen är det några få som förstör för alla andra. Vi spelade klart å publiken applåderade mycket, de skämdes väl oxo förmodligen... Grejen är att det kan bli riktigt farligt när folk slänger saker på oss. Henriette fick det rakt på sig och Lisebeth gör senare en svår grej, hon faller från skuldrorna på Hen och hade hon fått nåt på sig då hade det kunde slutat riktigt illa...! Ja... att få ett mynt på sig, tex i ögat är ju inte så kul. Frustrerande å man blir arg å lessen.
Vi spelade klart så vi var proffsiga i stunden ändå tycker jag. Efter kom två lärare fram och sa förlåt, de visste ej om det var deras elever (det var flera skolor där) som gjort det men de ursäktade sig iaf å det var fint å berättade att det var flera i deras klass som hade gillat det.

Men det kändes som ett antiklimax att avsluta så. Lite trist. Och konstigt. Ja, det kändes konstigt efteråt...

Men det har i stort vart en fin bra turné, tack till alla i ensemblen: Hen, Lisbeth, Martha, Mike, Gilda och teknik-Bo och mig själv. Och Torgunn.

Nu väntar Rasmus igen med nystart på måndag i Vestfold!

Ja just det... jag flyttar till Oslo i januari... Hum, det känns lite konstigt i skrivande stund när jag tänker på det men det blir bra, det blir det. En nystart i livet.

Dagens låt: Oasis - Live Forever (spelades i hotellets högtalare på frukosten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0