Markedet i Sandefjord och nu sommarlov!

Tillbaka i GBG! (för vilken gång i ordningen låter jag vara osagt...)

Inte skrivit på några dar nu, vart intensiva dagar i sandefjord, Norge å markedet for scenekunst där jag spelade ringaren i notre-dame å i sitt eget selskap i tisdags.

I måndags anlände vi å började genast rigga ljus för BÅDE Ringaren å selskapet, vi försökte ta hjälp av varandras ljus så det skulle bli enkelt å gå så fort som möjligt. Det gick bra men tog tid fast vi jobbade nog så fort vi kunde.
Vi gjorde ett snabbt ljusgenomdrag med henriette. Kom i säng kl 2 på natten... Torgunn å Bosse jobbade vidare med selskapet å kom i säng ännu senare.

Lätt svimfärdig kände jag mig på tisdagmorgonen efter ca 3 timmars stadig sömn... spelade ringaren kl 11.
Det gick jättebra, vi gjorde ett genomdrag innan på morgonen som förmodligen gick ännu bättre men jag är nöjd. Hade några små skavanker med ord  som sluddrades men inget som märktes så mycket tror jag.
Väldigt fina applåder efteråt i takt. Fina kommentarer från en del folk efteråt oxo.

Puh... vi gjorde det. Vi fick med föreställningen å spelade bra. Nöjd. Glad. Ler. Glad igen.

Selskapet kl 15.30 gick oxo bra, mycket nöjd. Speciellt med tanke på den lilla tid vi haft för rep med den nya ensemblen å att vi ändrat ting i föreställningen så kort inpå.

Väldans trött på kvällen men var med på mycket trevlig middag på kvällen med skådespelare, uppköpare, fylkeskontakter å allmänt festivalfolk.

Igår onsdag var jag ledig å såg några föreställningar. En engelsk grupp som gjorde Behind the mirror var suveräna. Bande mime å umbillical bros. när det är som bäst, massa effekter, ljudeffekter å mimiskt fysiskt spel. Liiiiiite för långt men otroligt bra, tekniskt briljant å mycket bra spelat med hittepåspråk som var väldans smart å kul!
Bra snack med en del kontakter, många pratar om Rasmus som de sett här å där, väldigt kul å höra!

Båt hem på em te strömstad, buss vidare te gbg.

Torsdag idag. Tvättar. Ledig nu i ca 3 månader. Sommarlov. Skönt. Skönt. Pustar ut. Skönt.

Nästa lördag ska jag springa GBGvarvet... om knäna håller. I helgen ska jag fira bror i Storå.

Dagens låt: Brainpool - Junk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0