Mitt första norska julbord

Först å främst: Torsdagens å fredagens föreställningar av rasmus gick väldigt fint. Sista dagarna i vestfold. Förutom 10e april nästa år då vi återvänder för endast en dag.
Då var turnén över för denna gången - alla de där veckorna i Vestfold är över. Tänk. Vi har hållt på sen augusti - sensommar å nu är det bara en vecka kvar innan jul. Vestfold är det riktigt bra att turnera i. Mycket barn, mycket skolor, bra organiserat, Tack till Anna B å alla andra på fylket som organiserar!
Rasmus funkar bra. Lärare har gått ut med tårar i ögonen, elever från 1a till 7e klass går ut å tackar för en kjempefin föreställning. Repliken Du är flink har jag fått höra många ggr nu.

Igår fredag var jag på mitt allra första norska julebord, med akershus teater. Men - jag hade ju sett fram emot ett traditionellt norskt julbord med bl.a. pinnekött... (lam på pinne...) men det var ett mer modernt med sushiaktiga grejer, goda revbensspjäll å mycket annat, en god trevlig kväll.

Lördag å jag har tagit det lugnt. Väldigt trött å mår icke helt bra, hostar å ont i halsen å lite feber tror jag. Jobbat kontor, faktura, bokföring. Ska packa nu och framförallt imorrn, checkar ut imorrn söndag kl 18 å sen drar jag å bosse te hedmark för sista turnéuka innan juuul!

Dagens låt: Hederos/Hellberg - Together in the darkness. Nej, det blir inte så mye vackrare än såhär, heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0