Speciella förutsättningar

Idag lirade vi två föreställningar på Andebu ungdomsskole, en för 9e klass och en för 8e klass.
Kontraster.
Igår föreställningar för di små 5-åringarna (!) - de har bara gått en vecka i skolan... och nu lite äldre elever... men 8e klassarna - också dom nya på sin ungdomsskole...
Det blev lite speciellt på många sätt. Gymsalen vi skulle spelat i var fylld av damm från renoveringen av simhallen (!) så vi spelade i ett litet auditorium med liten spelyta.
Vi skippade bakriggen med det svarta tyget som annars fint ramar in scenen och föreställningen - men vi fick helt enkelt inte plats med den.
Mattan rullades ut och Bo fick plats på sidan... men två ljus blev för mycket och tog för stor plats så vi riggade upp ett ljuspar och det räckte bra till stället.

Det... var lite speciellt att spela för den här åldern. Har gjort det förrut och det har gått jättebra. Det gick bra idag med men lite mer oroligt var det från vissa.
Men man får tänka att man koncentrerar sig och spelar för de 90-95 % som sitter där och fint följer med, lyssnar, skrattar, hummar sig med i spelet - OCH GENOM JUST DET försöka nå fram till de övriga få procenten som inte riktigt lyckas koncentrera sig eller som man ej riktigt når fram till. Det gick lite upp å ner med både min koncentration och publikens men överlag gick det bra! Och ibland kunde man ta på stillheten vilket är häftigt.
Fina ord efteråt från lärare och fylkeskommunfolk!

Nu spenderar jag helgen i LARVIK där jag bott förrut på hotell Grand Farris. Bo drar hem i helgen. Ett helt okej hotell, fått allergirum vilket både jag och Bo gillar, med trägolv istället för heltäckningsmatta. I början när jag turnerade tyckte jag det var häftigt och skönt med det men inte nu längre, fastnar mycket skit i en matta och man kan börja nysa, m.m. Detta känns mycket renare och fräschare. Utsikt över sjön.
Tagit en lång dusch å tvättat lite scenkostymer. Regnar just nu. Ska väl ut och ta mig en matbit senare.
Inatt börjar friidrottsVM!

Dagens låt: AC/DC - HIGHWAY TO HELL (den kom så otroligt bra med otroligt skön tajming på radion, det får nog bli fredagslåten!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0