En gnolande gammal dam på vagnen...

Kom hem från deklaration i Dalsland igår kväll. Astrött. Sliten. Huvudvärk. Sitter på vagnen hem.

Plötsligt hör jag... jo visst är det... den gamla damen som log åt mig när jag satte mig ner bredvid henne... gnolar... en melodi... eller gnolar iaf... hum hum hum... mmm... mmm... visst är det väl hon...? Jag ler för mig själv. Ser diskret åt vänster men när mina ögon når hennes ansikte så är det helt stelt... var det inte hon...? Jo... det måste det ha varit... det fick mig att le iaf, både på utsidan och på insidan. Sån vill jag bli oxo när jag blir gammal.
En gnolande gammal gubbe!

Dagens låt: Veronica Maggio - Jag kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0