Deeeeeklaration... och systemet

Deklarationstider... var på ganska värdelös infoträff på skatteverket... men det slutade bra för på em ringde en gammal man i gemet... (gamet?) som svarade bra på sverige-norge-artist-frågor. Känns det som iaf. Imorrn ska jag till min faster Inger å deklarera för första gången i mitt liv - företaget! Spännande å svettigt värre.

Sushilunch me bror Bengt på stan. Stooora bitar på magasinsgatan. Trevligt. Solen värmde.

Lite lustig känsla på systemet där jag var å köpte en rödvinsbutelj till faster imorrn (köpte en likadan till mig själv oxo för den verkade kul). Har alltid blitt lite (nja med betoning på väldigt lite på senare år) nervös vid kassan, hur ska han/hon titta på mig? Tror dom jag är tillräckligt gammal? Får jag visa leg? Åsså den där funny feeling att nån alltid tror att man ska köpa ut...?! Hmm är det för jag kommer från dalarna å Toftbyn, en liten by där... ja det skedde rätt ofta där...! :-) Förmodligen.
Men nu är jag 36. Han fråga ej om leg. Å jag ser väl tillräckligt gammal ut nu för fan. Å jag blev ej lika nervös idag... Hmmm man blir äldre...

Dagens låt: The Wannadies - I Love Myself. Som jag började gnola på på väg te systemet. Ha! En gammal indiedänga såhär på tisdan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0