Fredag!

Sitter i mitt lilla hem - liten röd stuga i Ås - samhälle ca 30 min söder om Oslo. Känt för sin lantbrukshögskola. The Strokes första skiva Is This It ackompanjerar mitt skrivande. Det är tyst och lugnt här annars - som i Toftbyn där jag kommer från. Solen lyser vackert.

En spelning idag som vi filmade, blev lite spänd av det, lätt att jag värderar mig själv, bedömer mig själv på scen... Fick jag med det? Vad missade jag...? O.s.v. Det är inte bra men nåt jag får kämpa med, arbeta med.
Det gick bra ändå. Elever och lärare var mycket nöjda och vi fick mycket skryt - beröm som det heter på svenska - av rektorn efter som inte såg oss spela men fick höra av de som hade sett.

På väg hem i turnébilen var det prat och diskussion och lyssnanden på eventuella framtida fredags-låtar! Vilken ska det bli?! Med Mästerkatten som vi spelat så mycket spelade vi alltid AC/DCs Thunderstruck på fredagen när vi vara klara på otroligt-för-hög-blow-your-brains-out-volym...!!! Härlig känsla.
Kanske blir det AC/DC igen, kanske inte. Metallica ligger oxo bra till och deras Nothing Else Matters i versionen med San Fransisco Symfoniorkester - grymt vacker och tung låt! Vi får se... Med Katten tog det ett tag innan vi började med Thunder... Fick förresten idag reda på att vi ska spela just Mästerkatten på Norrbotten Dansfestival i Mars nästa år - 2011! Otroligt kul och galet! Så det blir två dansfestivaler för Katten - Göteborg och Norrbotten! Den Katten har mer än nio liv... det är nåt som är säkert...

Kolla in min hemsida: www.anderssanzen.se

Dagens låt: Metallica - Nothing Else Matters (live med SF Symfoniorkester)

God fredagskväll alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0