Orienta, dompap, god genomgång och lapskaus!

Igår onsdag var jag in till byen - Oslo - och såg teaterföreställningen Orienta med bl.a. Thea Borring Lande i en av rollerna. Hon är charmig, duktig, fin och kul och berörde på scen. Det var genrepet jag såg. En fin historia om ett gäng i Kairo, om drömmar och tankar om vår värld.
Efter gick jag och Thea en tur på stan och skojade om allt möjligt! Vi ruschlade ner för gatan... åt banan och äpple, hade ögon-i-kors-show för en man på gatan, tappade bort en vante och fann den igen. Pratade om röksvampar och domherrar (dompap på norsk!) och att våra röda kinder kan liknas vid dess uppbröstade bröst... ja... det är sannerligen ett äventyr att vara sammen med henne och jag ler mycket.

Idag torsdag hade vi genomdrag som gick bra. För första gången kändes det rätt bra för mig, kände att jag började få lite koll på allt, ordning, tankar, känslor i föreställningen. Lite mer iaf. Det kändes.. gött liksom, vi har nåt nu.
Synd att Lisbeth blivit sjuk, hon fick åka hem idag. Torgunn har vart sjuk så vi får bara hoppas vi alla andra kan hålla oss friska till premiären nu på torsdag! En vecka kvar!

Ikväll var jag till Synnöve Borge och hennes man Per-Arne och några av deras barn som ff bor hemma här i Ås. Det bjöds på norska rätten LAPSKAUS som jag äntligen fick äta! Det var gott! En blandning av man tager vad man haver, oxkött, korv, grönsaker i en gryta...! Till det lite starkt gott öl fra Vissne tror jag det hette. Synnöve är ordmor i I sitt eget selskap, hjälper Torgunn med allehanda saker, ord, tankar m.m. En fin, klok människa som vågar vara sig själv. Fint att vara hos dom ikväll, fina människor Sunnöve och Per-Arne.
Vi avslutade en trevlig kväll me lite prat, te och filmtajm: Butch Cassidy and the Sundance kid! En klassiker. På väggen via projektor så det var som en bio.

Är väldigt trött men ska ändock nu gå igenom fugan till imorrn och lite annat oxo kanske...

Dagens låt: David Bowie och Queen - Under Pressure

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0