Glöggkväll i byen

Ikväll åkte jag in till byen - Oslo - på glöggkväll hos Helenes (hon jag bor inneboende hos) bror Gisle Björneby.
Gisle är fotograf och har sin studio mitt i Oslo. Fantastiskt läge. Glöggkvällen var i hans studio, go glögg, pepparkakor med nån sorts ädelost till - mums. Fantastiskt läge som sagt men så smakar hyran oxo - 13000 kr i månaden - norska...! Hmm funderar på min eventuella framtida flytt... dyrt i Oslo att bo..? Och äta... och... det är väl standardfrasen man får från svenskar när man säger att man är mycket i Norge och arbetar: "Åh... Norge är det inte väldigt dyrt där...?!" Igår och idag fick jag höra att vi svenskar tydligen är väldigt upptagna med pris och pengar mer än norrmän... är det verkligen så...?!

Lugn kväll med eld i ovnen och The Beatles och David Bowie i högtalarna. Imorgon sovmorgon!

Dagens låt: The Beatles - Let It Be.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0