Den gråtande rektorn

Nysnö, minus 5.
 
Okej, efter dryga 3 månaders icke-bloggande så tar jag upp det igen, bl.a. för att min kära moder vill det. :-)
 
Vi skriver 2013. Ny start. Nytt år. Vi är ute med rasmus igen jag och bosse, vi har vart ute nu 3 veckor i hedmark och har två veckor kvar i detta fina och välorganiserade fylke.
Måste säga att det funkat otroligt bra de senaste veckorna. Föreställningen i sig funkar fantastiskt bra å alla skolor har tatt emot oss väldigt fint vilket är uppskattat.
 
Idag måndag gjorde vi nog den bästa måndagsspelningen nånsin. Rektorn var å såg den andra å hon grät efteråt för hon tyckte det var så bra å blev så berörd. Gav henne en klem. Hon sa att det var det bästa de haft/sett på sin skola. Helt okej kritik.
Nöjd.
 
Nöjd också över att jag lyckades ta det lite lugnare på den andra då det var lite elever där, blev intimare och fint. T.o.m. några elever i 6e klass grät och höll om varann... DET sker INTE ofta...
 
...blev berörd själv av det.
 
Det har vart upp å ner i höstas men just nu har jag hittat en glädje igen i att spela rasmus, hoppas den håller i sig en tid bara...
 
Denna vecka är bosses dotter Tiril med på turné vilket är skoj, vi har bowlat å spelat air-hockey ikväll. Bor ganska enkelt men bra i vandrarhemslägenhet i Hamar som byggdes 1993 till OS i Lillehammer 1994. Vikingaskeppet där skridskotävlingarna hölls ligger precis bredvid.
 
Dagens låt: Caesars - Spirit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0