löpning, glömde gubbkeps och en gråtande lärare

I förra veckan sprang jag 5 km en e.m. med bra snittfart per km... kände mig nöjd. Göteborgsvarvet 12 maj hägrar!
I torsdags hände det som aldrig hänt i Rasmusföreställningen, efter ca 212 st föreställningar så glömmer jag gubbkepsen på hotellrummet...!!! När föreställningen ska börja spelar bosse gitarr, lugnt plinkande... jag ska gå på mattan men ser då till min förskräckelse att nåt inte är som det brukar... gubbkepsen är inte på plats...! Letar snabbt bakom skynket men förstår egentligen direkt var den är... på hotellrummet! Vi avbryter och bosse kastar sig i bilen å hämtar den på mitt rum - den hade ramlat ner mellan sängarna å jag hade missat den helt. Som tur var låg hotellet bara 3 min från skolan så vi blev inte så försenade, ca en kvart bara, jag höll låda så länge å frågade om fler astridhistorier barnen kände till, om rasmus å vilka karaktärer barna kände till men gudarna ska veta att det kändes som långa minuter... tillslut kom bosse me kepsen (det var en skön stund) å vi kom igång å det gick jättefint.
I fredags hade vi två otroligt fina föreställningar på två olika skolor. Efter den första kom en lärare upp å skulle tacka men hon fick inte fram några ord nästan, hon grät, hon var så berörd av föreställningen att hon knappt fick fram några ord... så fint och jag blev själv berörd av det, gav henne en liten kram. Det var flera andra lärare som oxo hade gråtit... väldigt fint och vackert att man kan ge så mycket och att det man gör kan beröra så. Det är jag glad för.
Den andra gick kanonbra oxo å det var en otroligt bra fredags-veckoavslutning.
Det verkar som de äldre - vuxna - blir mycket berörda, barnen skrattar mer (vuxna oxo) men kanske inte tar till sig allt allvarligt som en vuxen gör eller kan relatera mer till - kanske. Hur som helst är reaktionerna vackra.
Helg i oslo med trevligt häng med michael, anne-kristine och bursdag för gunnar. Hyggelig.
Nu på väg t ålesund igen för sista 4 dagarna innan påsklov.
Dagens låt: The Killers - When you were young

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0