Holmenkollen i dagarna två

Igår var jag till holmenkollen skidstadion, åkte ca 1,2 mil med stopp i en stuga långt ute i skogen, åkte bland världscupsdeltagare i skidskytte, lite coolt. En rejäl tur i solen. Skönt.
Rejält trött på kvällen, skönt trött.
Och idag var jag där igen! Men idag som publik till skidskyttet - världscupen! Två tyskar vann i både herr å damklassen. Fullt me folk men inte så mycket som jag trodde. Vädret å minusgraderna skrämde nog bort folk. Minus ca 17... brrr... klädde på mig massor men frös ändå om tår, fingrar å näsa... sprang å rörde mig, kul å se å folk från hela världen där, mycket ryssar! Kula norrmän å norskor å lite svenskar. Kul men kallt...
Stod på VM-haugen som förr i tiden kallades Gratis-haugen just för att det var gratis - folk tog sig dit - men nu kostade det 200 norska, det var fullt på finaste platserna inne på stadion där det kösta 450... skön stämning ute i skogen, sprang till lite olika ställen, en backe som man såg bra i och sen huvudstället som man såg in i hela stadion på och när de åkte ur den.
Efteråt tog jag en öl å en tomatsuppe med Gunnar som jag spelat mästerkatten med. Trevligt, blir kanske fest senare ikväll me han hemma hos nån.
Dagens låt: Tom Jones - Delilah. Sjöngs av alla i publiken under skidskytteuppvärmningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0