Spel i ÖSREGN i Örebro

Aldrig vart med om detta i mitt 15-åriga skådespelarliv... spelade på wadköpings fina scen i örebro idag, fin är den men inget tak över publiken å bara lite tak över halva scenen... När vi riggade kom det lite regn men för det mesta var det fint... väldigt fint... MEN vi visste att det kunde bli sämre... men hoppades på lite tur...
MEN... när vi börjar så börjar det att regna... mer... mycket mer... VÄLDIGT MYCKET!!! Det spöregnade... under nästan hela föreställningen... litet uppehåll mitt i ca 10 min men sen började det igen... jag blev totalt genomblöt och kämpade som en galning med att få fram replikerna som trots ljudförstärkning från högtalare hördes lite dåligt pga det ihärdiga regnadet... jag förkortade mycket, tog helt bort slow-motion-scenen och gick snabbt fram oxo i fru hedberg-scenen... de funkar ej när jag inte kan spela finliret, när det inte når fram, regnet tog bort så mycket... men mitt i det så började jag le... fanns ju inget å göra åt det tänkte jag, bara att le åt det å tänka att det blir ett fint kul knäppt minne... så jag körde på med ett leende, jobbiga scener när jag såg upp... regn rakt i ansiktet, i ögonen, var blöt in på bara skinnet, plaskblöt, kalsongerna var genomvåta... vred ur kläderna, ja skinnet kändes det som...
Värderade mitt i om jag skulle bryta men körde på - rätt beslut. Halva publiken gick men men...
MEN... de som var kvar som jag prata med tyckte det var helt fantastiskt!!! Och arrangören Eva som har 12 års erfarenhet av teaterföreställningar på den scenen sa att det var det bästa hon sett!!! I det värsta vädret hon sett....!!! Fina ord å skönt att höra!
 
Pustar ut nu, duschat varmt två gånger, blev nedkyld. Det var en speciell erfarenhet idag, en speciell föreställning. Men det funkade, vi kämpade på å gjorde ett gott jobb!
 
Pizza å öl på Kungens! Biljard på hotellet. OS.
 
Dagens låt: Foo Fighters - Miracle.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0