250 föreställningar! Grattis!!! Och "Du är min idol"!

Idag spelade vi den 250e föreställningen av Rasmus! Och den 251a....! Grattis till mig själv och Bo! Tre år sen jag repade in den själv på redbergsteatern i gbg efter ca 12 års tänkande, grubblande, nedklottrande av idéer på diverse lappar och (ytterst sällan men ibland) - prövanden...
Känns speciellt å häftigt och tänk: om drygt ett år i juni 2013 kommer vi ha spelat den lika många ggr till!!! Då peaker vi ca 500...!!! Galet.
Jubileumsföreställningen gick bra men den 251a gick ännu bättre! Kalasbra stämning på båda, på den andra skrattade alla otroligt mycket och det var tyst så tyst på de dramatiska ställena... väldigt fint. Blev glad.
Efteråt var det en grabb i 6e klass som hade skrattat så mycket å fattat allt direkt (tex slowmotion-scenen) som kom fram till mig med stora ögon å sa: "Du är min idol".
Ja... jag blir så glad. Det är fint. Fint. Man kan bara le då. Nog första gången jag får höra det så direkt till mig.
Och några tuffa killar i 7e klass kom fram å tog i hand å sa att det var "skitbra"! :-) Respekt.
Vi firade sen vid evenes flygplats med champagne i bilen - eller prosecco - som smakade väldigt gott, Bosse spelade gitarr å vi rockade loss och drack skumpa.
Nu sitter jag på flygbussen på väg in till Oslo. En veckas välförtjänt ledighet väntar.
Sen intar vi LOFOTEN!!!
Dagens låt: Aha - Hunting High And Low

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0