Solot som försvann...

Nypremiär (igen!) med Martha denna gången... gick fint.
 
Men för mig i första föreställningen hände en speciell sak. Mitt solo försvann...!
Jag hade dansat med Martha og Lisbeth, alla går bort till ett bord på scenen å står ganska still och jag är i fokus och ska röra mig rätt mycket, göra en del grejer själv OCH SEN ta mig över till andra sidan bordet med lite funny-walk-steg.
Jag gör funny-walk-stegen direkt, kommer till andra sidan bordet OCH DÄR... inser jag vad jag gjort... fan shit, allt det jag skulle gjort där borta, på andra sidan... helt borta... gjorde dom inte.
Så jag står där å börjar gå lite nya silly steg, tar mig över till andra sidan igen - improviserar... ja... det kändes som en lååång stund...!

Inte nån i publiken märkte förmodligen det. Inte ens Henriette PÅ scenen märkte det, Lisbeth såklart men Mike undrade om han var sent ute... Bosse trodde bara "jaha det är anders sätt att söka ljus (för jag hade inget ljus på mig), han gör det på anders sätt" :-)

Så några eller nästan alla lyckades jag lura...!
Men man vill ju inte göra fel så... var lite arg på mig efter men det gick över, gjorde en riktigt bra andra föreställning tyckte jag, tog revansch!
Torgunn kom å såg på då å gav lite feedback. Alltid det där vi brottas med inom teater - att ej visa för mycket, spela det inifrån å låta publiken känna utan att TALA om för dom vad de ska känna... finlir mina damer å herrar... finlir...!

Sov lite, tränade lite och tog sen trikken upp till Det andre teatret i oslo där det vankades improföreställning a la teatersport typ. Det var småkul, bättre efter paus, de har en finfin blackbox där, helt ny sen en månad tebax. En tjej som heter Caroline som hade bjudit in mig. Ska kanske dit imorrn oxo på improworkshop å sen är det maestrotävling efter det. Får se hur trött jag är men är allt sugen!

Dagens låt: Abba - Super Trouper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0