Lifegame

Idag träffade jag Hanna - svensk tjej jag träffade på bussen mellan norge å sverige för 3 år sen. Vi har hållt lite kontakt å sågs idag på lunch på stan. Trevligt.

På kvällen var jag åter till det andre teatret för LIFEGAME - eller "här är ditt liv" som vi säger... Men de gör den som en helaftonsföreställning - en coolt häftigt koncept. De var mycket duktiga. Nästan hela tiden. Mycket komik men de vidrörde oxo det allvarliga. En tjej intervjuades å samtidigt spelades delar av hennes berättelser upp. I slutscenen började de fråga om när hon skulle dö...! De ritade upp en gravsten (de hade "svarta tavlor" där de ritade saker med krita ur hennes liv som hon berättade) å frågade om när hon skulle dö - datum som de skrev ner exakt  - och sen HUR hon ville dö. Jag började tänka att det var lite makabert... men killen till höger om mig sa att: De gör alltid såhär. Avslutar så.
Mina tankar vändes när jag såg hur slutscenen där hon dog fallandes ur ett flygplan - sättandes sin fallskärm på en annan så hon skulle klara sig - blev en hyllning till huvudpersonen... snyggt. Och ganska vackert.

I helgen befinner jag mig i Tönsberg för workshop med två teatergrupper som vill jobba med mig i ett projekt framöver, ska bli spännande.

Dagens låt: Kent - Sundance Kid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0