Dimman låg tät - Påt igen!

Rasmus igång igen... igår hade jag knappt en tanke på det, nu stod jag där igen. På mattan, redo att rasmusifiera mig själv å publiken...!

Vi spelade i Holmestrand där dimman låg tät åh så tät imorse... som på en engelsk hed... det var bara ulvens yl som saknades, in i dimman, ut ur dimman.

Föreställningarna gick verkligen jättefint! Jag är otroligt nöjd å glad, det var 5 veckor sen vi spelade å det är alltid lite "komma-igång-känsla" då - speciellt måndagmorgon. Mitt huvud har vart i Selskapet - Och just därför är jag så nöjd. Vi spelade i en liten källarstuga på skolan, intimt å fint. Fantastisk stämning å jag å Bo spelade bra. Bo på nytt dragspel dagen till ära. Funkade fint men den här veckan blir lite pröva-sig-fram med det, det låter lite högre så kanske mörkare å fylligare, så Bosse får testa sig fram å hitta tex det svaga fina i början av stycket. Det var redan bra idag å kommer bli ännu bättre!
Påt igen som vi säger. Skönt å vara igång igen med Rasmus - back in business - tyckte både jag å Bo. det är en enkel föreställning med lite rigg ändå, man får plocka å plicka (?!) å tejpa å höjja stativ å fixa innan, skönt pill (det tycker nog Bosse ännu mer!) liksom.
Nåt jag är väldigt nöjd med oxo är att jag lyckades ta det lugnt å inte stressa på, vi spelade på ett litet ställe oxo å jag tog ner rösten rejält vilket var bra. Å det allmänna lugna spelet, tryggheten i det att det funkar - det ska jag ta med mig.

På kvällen nu har jag kontorsjobbat, betalat fakturor, skrivit ut och kopierat ting och pratade precis med bror Pea å hans fru Maria i telefon. Det var trevligt. Blir väl kvällsmat nånstans ute nu.

Dagens låt: Bob Marley - Redemption Song (...cause all i ever had...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0