Historiens vingslag.


Måndag igen. Upp 05:33.
Idag spelade vi på Panorama teater i Eidsvoll Centrum, en stor teater med fin scen.
Första föreställningen gick bra, lite måndagsmorgontrött kände jag mig och några grejer gick lite småsegt för både mig och Bosse och jag var lite halvnöjd efteråt men vi höll ihop det bra ändå, en lärare på första raden sa att det var "fenomenalt" efteråt.
Andra gick mycket bra, mycket nöjd med den. Jan-Egil GILLE Engnes som jag och Bo spelat över 250 föreställningar sammen med i Mästerkatten körde upp från Oslo och såg på. Det värmde! Tack Gille.
Efteråt var det en journalist på besök från en lokal tidning: Eidsvoll Ullensaker Blad. Hon intervjuade några barn som sett på och sen mig, lite kul. Får se när det kommer i tidningen.

Efteråt tog jag och Mongomusikern - a.k.a. Bosse - en tur till Grunnlovsbygda Eidsvoll - stället och huset där Norges grundlag (också kallad Eidsvollförfattningen eller Norges Konstitution) antogs 16 maj 1814 och skrevs under och daterades den 17 maj 1814 - som ju nu är Norges nationaldag.
Byggnaderna låg väldigt vackert vid vattnet. Det var dock stängt så vi fick nöja oss med en kort fönsterturistning.

Hem ca kl 16. Ut och kutade ca 7 km. Sjukgymnastik för höger arm/axel och sen stretchning... så då kunde jag kalla det en dag.

Dagens låt: Judy Garland - Over The Rainbow. Började gnola på den idag bara, vet ej riktigt varför. Den är fin. Likaså Freddie Wadlings version.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men här är ju du!

Du verkar ha det fint i Norge! :)

Kul att det går bra med Rasmus!

Skickar en klem och en kram!

2010-10-26 @ 17:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0