En dag

med Rasmus, Anders og Bosse kan se ut såhär:

05:33 vaknar undertecknad till tonerna från lånemobilen från Bosse. En mexicansk-inspirerad trudelutt som är rätt kul. Allt är stilla och tyst. Det är magiskt. Jag är rätt trött. Frukost: Fil, müsli, apelsin, te.

06:20 går jag ut i morgonmörkret och sätter mig i vår röda turnébil - 3-säters varubil.
Bosse - king of the road - kör. Väldigt bra.
Bilfärd i ca 1 timme och 10 minuter beroende på den berömda Oschlo-ruschen!
Prat om väder och vind, musik, radion på - morgongänget med Lille Pernille - mycket skoj.
Prat om föreställningen, sovit bra-dåligt, skämt. Det är mycket skämt. Ordvitsar. Vad det nu är för vits med det... Ibland sitter vi bara tysta.

08:00 framme vid skolan, leta upp gymsal där vi oftast spelar, kulturkontakt, bestämma små ting, fråga var toaletten är, kan ni slå av ringklockan, här sätter vi upp scenen.
Upprigg. Uppvärmning. Uppsjungning. Upp... sala... är en stad i Sverige.

10:00 första föreställningen. Ta emot barnen, alla på plats, köra!

10:45 klar. Applåder. Ha de!

mellan 11:30 og 12:30 andra föreställningen.
Ibland (som idag) flytt mellan två skolor. Då är det: rigga ner allt. Packa in i bilen. Köra till nästa skola. Upprigg. Uppvärm... ja ni kan det nu. Är det flytt är det längre tid mellan föreställningarna.

mellan 12:15 - 13:15 klar. Applåder. Ha de!
Eventuella autografer skrivs mellan föreställningarna. Fick skriva igår!
Nedrigg. Packa in i bilen.

mellan 13 - 14 startar hemfärden till Ås. Prat i bilen om väder og vind, kärlek, tjejer, killar, skämt igen, mat, teater, livet. Ibland sitter vi bara tysta.

mellan 14:30 - 16 är vi hemma. Idag kl 16. Ca 10 och en halv timme från att jag gick upp.
Trött. Stretchar. Lyssnar på rock ´n´ roll. Skriver blogg. MAT!


Idag gick det oxo kjempefint. Som i denna bloggen som i Rasmus så börjar jag mer å mer blanda språken, mer å mer norska kommer in å det tror jag är bra men det är först nu jag börjar känna mig komfortabel med föreställningen så jag kan leka med det.
Nu känner jag mig väldigt säker å har hittat några underbara ställen där jag leker med texten, spelet og ljudkulisser jag gör. Det är kul! Gunget mellan mig, Bosse och publikum funkar kjempebra just nu! Det gäller att läsa av, höra publiken och samspela och det gör vi jäkligt bra just nu.
Första föreställningen idag spelade vi på en riktig teater med hög scen och det var ju lite häftigt att pröva. Det funka bra även om jag tror Rasmus passar allra bäst när man får vara intim, komma nära publiken, på tex. golvet framför dom i en gymsal som vi annars spelar den.

Jens - vår kulturkontakt på Eidsvoll Kommune är fantastisk! Han kommer ut VARJE dag kl 8 och möter oss på skolorna, hjälper oss in med riggen, bär, fixade mat idag och bryr sig om oss på många sätt. Helt otroligt fint. :-) Tack Jens.

Mail från kulturkontakt på Eidsvoll Verk Skole som vi besökte igår:
"elevene var imponert, skuespiller som skiftet roller. Strålende forestilling."
Fint.

Dagens låt: Ozzy - Mama I´m Coming Home.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0