2 Steg Från Paradise

Sovmorgon. Vakna redan kl 7. Kroppen inställd på tidigt. Slumra om till kl 10 när jag vakna och blev glad.
Rimfrosten låg vackert över åkern. Kände mig otroligt trött i kroppen, helt slut, skönt med vila - det behövde och förtjänade jag.
Åt frukost vid 12.
Håkan Hellströms nya skiva snurrar i skallen och i stereon. Lyssnat igenom den nu några gånger och den blir bättre och bättre, upptäcker nya små snirklar och mycket är fantastiskt. Han sjunger om sitt Göteborg, uppväxten, vännerna, förförande melodier som snickrats ihop med bl.a. parhästen Björn Olsson.

Promenad och matinköp. Nu en öl - Tuborgs nya med lime cut - gött, med en ölkorv till. Helene - som jag bor hos i huset lagar mat till ikväll - vi ska på 35-års fest hos THOOORGUN och Bosse. Torgunn som fyllt. Just nu The Beatles i högtalarna i vår lilla röda stuga. Get Back... get back... get back to where you once belong...

Dagens låt: Håkan Hellström - Dom Där Jag Kommer Från. Fantastiskt bra låt. Han sjunger bl.a. om Tynnered i GBG där jag bor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0