The Social Network

Igår var jag i byen som det heter - Oslo. Gick på bio med Henriette från I sitt eget selskap-ensemblen. Såg facebookfilmen med samma titel som detta inlägget. Den var bra, en 4a i betyg, dialogdriven och mycket bra dialog, spännande, bra skådisar, lagom lång, tänkvärd om vår tid och ett stort fenomen. Jag kände mindre för att gå ut på FB efter att ha sett filmen. Vill träffa människor på riktigt. Är jag likväl inloggad ikväll tisdag...? Svar Ja...

Idag hade vi Gisle Kverndokk inom på rep. Han har skrivit musiken till föreställningen och är en av Norges kändaste kompositörer med flertalet operor och musikaler i repertoaren. Nu senast barnoperan Max og Moritz som sattes upp i Washington D.C. och gjort succé. Häftigt att få jobba med en sån som han. Jag känner mig lyckligt lottad som får vara en del av en sån här stor produktion. Det är stort, otroligt stort för att vara en frigrupp, helt fri som inte har samma stötte och hjälpmedel som en stor teater. Det är... spännande.

Jobb med Rasmus på kvällen hos Bosse. Bränna dvds på skolföreställningen vi filmat, ska sända till fler fylken i Norge med hopp om mer turné.

Dagens låt: Bad Cash Quartet - Valentine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0