Risör og Det Lille Hotel

Fin lekfull föreställning på Åmli Skole idag. Kände mig lite okoncentrerad i början men det blev kjempebra sen. Fint. Bra tempo tyckte Bosse. Finfina kommentarer från barnen å lärare efteråt. Många unga gutter som kom fram og sa att de likte det väldigt mye. Kul. Fint. Ler.

Nu är vi i Risör - ännu en sörlandspärla å ännu en pärla som lever upp på sommaren men nu börjar gå in i höstvinterdvala.
Vi bor på Det lille hotel - eller - ja det är verkligen inte ett vanligt hotell utan vi bor utspridda i stan (som är väldans liten). Jag bor i en minilgh - i dampskipssviten - alltså ångbåtssviten.
Har 4 sängar (!!!) och kök, vardagsrum å det är verkligen jättemysigt. Skönt avbräck från de vanliga hotellen där allt ser likadant ut.
Jag tror detta koncept är ganska unikt, aldrig hört om nåt sånt förr, det ligger lite sviter här å där. Gammaldagsmodernt inrett. T.o.m. tidningar reser hit och bor å gör reportage om det för det är så speciellt.

Mat: Fiskesuppe till lunch som var ok. Kinamat - nudlar och kylling till middag som var ok - mycket mat å tokmätt nu. Nu vill jag bara bli av med min kärnkraftshosta så är allt bra.

Dagens låt: Bruce Springsteen - Thunder Road.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0