Adjö Aust-Agder, kärt återseende og tilslörte bondpiker...



Bilden ovan från igår i vackra Risör, en sörlandspärla. Gick en promenad upp till en park en bit ovanför staden å pluggade text till den kortfilm jag ska filma nu fredag-lördag på nesodden utanför oslo.

Finfinfin avslutning i Gjerstad Kommune idag med två föreställningar på två olika skolor. Mycket nöjd. På den andre blev vi bjudna på choklad efteråt av rektorn!
När jag gick hörde jag hur en engagerad och energisk lärare förklarade med glädje i rösten för en annan lärare som ej sett: "å sen gick han upp på tå å spelade en sträng dame..." Jag log. Och gick in som fröken hök i lärarrummet å sa: ha de!

Så, nu lämnade vi aust-agder för denna gången, vart otroligt fint med fina skolor å barn å vuxna! Tack!

Nu är jag verkligen på luffen, bor 5 nätter på 5 olika ställen (!!!) bor hos Bo å Torgunn i natt. Sen vidare till nesodden å en natt hos regissören, en natt hos Thea - en vän oxo på nesodden, å på söndag e.m. tar jag mig till Larvik på nåt sätt (troligen tåg) å bor på hotell. Rock n roll.

Väldig fint å träffa Torgunn, Oskar å rocknrolltjejen Tiril, vi har lekt massor å lyssnat på rock! Kul! Hann springa lite med oskar oxo på stadion i Ås. 9,76 på 60 meter i jeans.
Vi åt tacos ikväll, väldigt gott å nu unnar jag mig lite chips. Till efterrätt åt vi TILSLÖRTE BONDPIKER som Torgunn gjorde - en klassisk norsk höstdessert gjord av två olika äpplen, nåt kexaktigt, grädde, kanel, smör... otroligt gött, bland den bästa desserten jag ätit.

Imorrn å lördag väntar filmning å träff av vän!

Dagens låt: Pink Floyd - Comfortably Numb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0