4-åringar i publiken!

Idag spelade vi vår första föreställning på Hvarnes Skole. Hela skolan kom och såg på, ca 50 st från 1- 7 klass men innan frågade en lärare om även de äldsta från barnehagen kunde få komma och jag sa: javisst vi pröver...

Jag var lite skeptisk och tänkte väl när de kom in först i salen och skulle sätta sig ner på mattorna: Oh shit dom är ju jättesmå, dom kommer aaaaaldrig kunna sitta still i 45 minuter och de kommer inte förstå allt jag säger på svenska...

Men döm av min förvåning, föreställning gick kanonbra, de små söta 4-åringarna (!!!) satt som små tända ljus i 45 minuter!!! Fantastiskt. Jag tror inte jag skulle kunna sitta still så länge... Och att vara fyra år och sitta och lyssna på en tokig svensk i 45 minuter som flaxar runt där uppe på scenen... imponerande. Fina barn.

Det är nånting (vill jag ju också tro) med vår föreställningen som fångar barnen OCH de vuxna. Det märker jag. Och känner. Det är fint. Man kunde tappat en nål i salen mot slutet av föreställningen och hört den. Så tyst och stilla var det.

Sen vidare till Kvelde skole på e.m. Väldigt fint där också. Kulturkontakten på skolan hade sett oss på vårsleppet och tyckt det var en fantastisk föreställning och det tyckte hon även nu. Hon sa också att jag lagt in mer norska och det tyckte hon var bra! Hennes elever i 7e klass hade älskat slow-motion-partiet! :-) Och så hade dom börjat räkna antal roller också jag spelade, kulkulkul!

Sushi på kvällen och lite friidrott på tvn. Lite trött. Imorrn sista föreställningarna i Larvik denna uka.
Reser vidare mot Arendal i Aust-Agder imorrn kväll.

Dagens låt: John Denver - Take Me Home, Country Roads (en låt väldigt lätt att börja gnola på)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0