Uppbrott

Oslo gråter... lite dramatiskt kanske men det regnar lite lätt iaf... det fantastiska vädret från igår är borta, igår solsolsol å fint. Idag lite mulet, lite trist.
Jag flyttar ur mitt rum i oslo å drar "hem" till göteborg. Bor hos mor å far de få veckor jag inte är på turné t.o.m. 15 juni när jag får igen min lgh i frölunda... sen vet jag inte riktigt vad som sker. Vet inte vart jag ska eller vill bo. Slits mellan Norge å Sverige - Oslo å Göteborg. Delad. Kluven. Kluven känsla. Längtar lite hem till min lgh igen men samtidigt... har jag mycket av mitt liv i norge å oslo. Men känner att jag behöver få lite lugn å ro. Trött på väskor å resor. Mest på väskor! Mitt liv är en väska. Ska göra en monolog om det nån gång. Scenen full av väskor. Jag kommer ur en. Ja... nåt sånt kanske...
Packa packa packa - känns som jag icke gör annat. Det har vart extremt denna vår - mycket resor å långa resor i norge. I sommar å höst väntar jobb i sverige - rasmus ska ut i folkparkerna å folkets hus.
Lite vemodig idag.
Dagens låt: En låt som bara kom till mig nu när jag tittade ut ur mitt rum på schouterrassen 6 i oslo: Phil Collins - I Wish It Would Rain Down.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0