Kontorsjobbing till sent

Lite småtrött idag men håller en hög lägstanivå märker jag. Lärarna stod å "skröt" (som det heter på norsk) om mig när jag kom in i lärarrummet. En lärare lämnade föreställningen med orden: "du borde vara dramalärare här på skolan". Ja, det är väl bland det finaste man kan få höra å lite kul.

Currykyckling med cocos till lunch och god hjort med ett glas rosé till middag. Man får sköta om sig å äta gott.

Jobbat med bokföring hela långa kvällen. Häftat upp kvitton på a4-papper till förbannelse. Skönt när det blir gjort. Ska fortsätta imorrn efter spelningarna med fakturor som jag ska sända iväg. Tidskrävande men må göras.

Var bort till papirhuset där teater nova och kattas marionetteater håller till. Pratade med en vaktmästare vid namn Arve. Han var hyggelig. Berättade att svenskar brukar ha svårt att säga hans namn. Sen prata vi om mycket annat oxo.

Dagens låt: Blink 182 - I Miss You

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0