Fin avslutning på Husöy!

Igår fredag avslutade vi Rasmusturnén innan höstferien med två föreställningar på två olika skolor. Gick väldigt fint på båda, värdig fin liten avslutning på husöy skole i tönsberg för ca 70 st i en gullig liten minigympahall.
På väg till husöy från den första skolan på morgonen hade vi ett problem som vi försökte lösa. Dragspelet hade hakat upp sig när bosse packade ner det så en tangent stod rätt ut och lät konstant. Hur göra? Vi gick igenom i bilen alla tänkbara scenarios och försökte klura ut hur vi kunde göra istället. Nynna där, ta gitarren där, sjunga accapella osv osv... när bosse sen packade upp dragspelet å testade så höll vi andan... ja... puh... pust... det funkade! Skönt. Bara en liten liten ton hördes under föreställningen vid ett tillfälle.

Sen blev det ac/dc i bussen på väg till min buss till GÖTEBORG!
Kärt återseende med min bror Bengt på stationen i GBG. Afterworkimpro på redbergsteatern hanns med, kul. Lite trött men gick upp ändå på roliga tre genrers där vi spelade vidare scenen i olika genrers! Vart sköj!

Öl å pytt å rockband-ac/dc med gitarr hos bror där jag bor i helgen, sen blir det hos mamma å pappa resten av veckan. Nu tar jag förmodligen en paus från bloggandet en vecka. Vi hörs å ses snart!

Dagens låt: AC/DC - Rock n roll aint noise pollution. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0