Det Andre Teatret

...puh...! Vaknade helt plötsligt av brandalarmet här på hotellet...! Kom hem sent igår så tog sovmorgon och yrvaken som jag var trodde jag först att det var telefonen som gav ifrån sig ett högst märkligt ljud men... nej... det var brandalarmet och det var på riktigt - inget test! Men det gick bra, fick gå ut nån minut bara innan de blåste faran över.

Föreställningarna gick kjempebra igår.

På kvällen var jag till Det Andre Teatret här i Oslo - en helt ny teater i huvudsak bestående av improgrupper och Improorganisationen Teater Liksom. Det var workshop och sen efter det Maestrotävling inför publik som jag blev inbjuden att vara med på! Försvarade Sveriges färger...! :-) Hamnade i mitten av fältet.
Lite ringrostig må erkännas men det var kul och lite annorlunda mot Gbg men klart kul och en väldigt fin teater är det, fin liten black box. De jobbade mycket med regissörer som regisserade scenerna och gav bra (men ibland kanske för mycket) regi. Framförallt är det en fantastisk samlingsplats för improvänner i hela Oslo - nåt liknande har vi icke i Gbg på samma sätt. Här samarbetar de mer verkar det som. Men de jobbar mycket med kortform, korta scener, ingen långform som jag berättade att gbgimpro gör.
En kul kväll med mycket trevliga människor! Kommer garanterat tillbaka!

Nu är det torsdag f.m. och vi är lediga ända till tisdag 1 nov. faktiskt då vi intar SKI Rådhusteater med bl.a. en kvällsföreställning kl 19. Men ska jobba i helgen - workshop i Tönsberg väntar - mer om det senare.

Dagens låt: Celine Dion - My heart will go on. (spelades igår på Maestron)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0