Myrna Vep

Sista veckan med ISES... tiden har gått fort. Det tycker vi allihop. Intensiv sista vecka i Lörenskog kulturhus - helt nytt hus med nya scener, byggdes i april i år. 8 föreställningar på 4 dagar.
Bra igår, fin lugn publik - otroligt lugn mot vad det brukar vara.
På kvällen var jag på Contagion på bio. Den var bra, i dokumentär stil, välspelad men lite lite på tomgång oxo, tempot var lite för lika hela tiden.
Betyg: 3

Idag gick det oxo bra, lite mer rocknroll-publik men bra föreställningar.
På kvällen var jag på skräckfarsen MYSTERIET MYRNA VEP på Centralteatret med Lisbeth (från ISES) å hennes mor. En speciell föreställning. 2 skådisar spelar 8 roller. Går i å ur roller å kostymer - ibland på häpnadsväckande sätt. Lite trög (som ofta) första akt. I andra tar det fart å blir bättre. De lekte mycket med att saker går fel å jag pratade med ljuskillen efter som berättade att manuset är öppet å att mycket hittades på repen å att alla "felen" i föreställningen är inrepade... inklusive när sufflösen (!!!) kommer in på scen när de tappat text... roligt må jag säga å jag började tänka att detta kunde jag ju göra själv (kanske ännu bättre?!) med nån (brorsan kanske...?!). Men det ska sägas: de var skickliga! Det var åt clownhållet ibland, spelade mycket med publiken å improviserade. Men det är en tekniksk apparat bakom det oxo. MEN - bara en enda påklädare bakom scenen vilket är ganska remarkabelt!
Se den!

Ringt skolor nu oxo för rasmus - börjar igen på måndag... ingen rast ingen ro.
Imorrn ska jag titta på en lgh i oslo!

Dagens låt: Weird al yankowich - Star wars cantina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0