Montessori, Döva och Micetro

Idag spelade vi den första föreställningen för den internationella montessoriskolan som kom till ekeberg skola. Gick väldigt fint. Har ju jobbat på montessori mycket förrut i livet.
Den andre föreställningen var för klass 5, 6, 7 på ekeberg - det kom fler än vi trott, det blev nåt fel från skolans sida med antalet så det var säkert över 150 st där...! Men det gick otroligt fint.
Fina komments från lärare å elever efteråt. På den andre kom sex döva elever som jag hade pratat med lite innan, de hade drama då å hjälpte oss rigga å sen" slog jag av en prat" som man säger på norsk. Väldigt hyggeliga ungdomar. Föreställning nr 2 idag var oxo teckenspråkstolkad av en tjej som hette Monika som stod precis bredvid spelmattan och tolkade. Lärt mig säga tusen tack nu på teckenspråk.
Imorrn spelar vi igen på ekeberg.

Sen körde jag PT å efter det begav jag mig till micetron på det andre teatret - var med lite kort på scen på workshop å spelade sen i micetron inför publik. Det var riktigt roligt! Hade mer kul denna gången - än förra - gick in med en mer avslappnad attityd å körde å bara hade sköj! Fick göra en stumfilmsscen som ju passa mig otroligt bra, väldigt kul! 5 i betyg! Men åkte ut bland de fyra första då första scenen gav en 3a. Men ja... det är inte alltid kvalité belönas av publiken i micetro... lika mycket en scen som funkar sisådär får ibland lite konstigt höga betyg å de snackades det om efteråt oxo. Men men det var kul å det var ju viktigast.

Dagens låt: Oasis - Live Forever.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0