Rasmus i Stiklestad

Puh... hemma i lgh i GBG... igen... Wokmat från 7eleven... en klassiker...

Igår spelade vi Rasmus på nord-tröndelags kulturtorg i stiklestad. Orten Stiklestad är känd i Norge för det var där Norge blev kristet. Varje år spelas stiklestads-spelen. Sommarteater med plats för 10000 människor! Vi räknade...

Det gick väldigt fint. Är mycket nöjd. Bosse spelade fint å likaså jag själv. Lång varm fin applåd efteråt. Och väldans fina kommentarer från publiken efteråt. Det var ju en vuxen publik (endast en nioåring i publiken) eftersom vi spelade kl 19 på kvällen. Många skratt och de blev rörda. En dam sa efteråt att hon hade skrattat och gråtit och sa vidare att jag har en väldigt bra å fin förmåga på att förmedla från scenen, att nå ut. Det värmer ens hjärta att höra sånt. Ibland kan det kännas svårt att ta in fina saker folk säger men det gäller att ta sig tid då, för jag uppskattar det enormt och att en vilt främmande människa kommer fram å snackar med en å säger sånt... Det är fantastiskt å vackert.
TACK. Innerligt. Av hela mitt hjärta.

På fm idag drog jag å Bosse till TRONDHEIM å såg Nidarosdomen, åt på BK å besökte ROCKHEIM - Rocknroll-museum över Norges pop- å rockhistoria från 50-tal till nu.

Sen flög vi hem, jag via Oslo, på planet till GBG satt carl-johan bergman - skidskytten.
Nu astrött, vila två dar sen tebax... Markedet i Sandefjord väntar innan sommarlov!

Dagens låt: Seal - Crazy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0