The King´s Speech

Ikväll var jag på bio själv å såg en fantastisk film - The King´s Speech. Geoffrey Rush speciellt och även Colin Firth är så bra , så bra, en njutning att se. Blev berörd och fick några tårar i ögonen mot slutet. En vacker film och rasande grymt bra agerat så man vill se om den igen. Och egentligen handlar den ju om något väldigt litet, enkelt, men det blir enastående.
Det enkla - återigen, det enkla som fungerar, som blir briljant.
Geoffrey rush har gått lecoq precis som jag i Paris och jag såg han även på broadway i huvudrollen i ionescos exit the king - han var suverän där. Utklassade alla. Fick mig en pratstund med han efteråt ute på gatan. Det var stort.

Dagens låt: UB40 - Can´t help falling in love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0