Telemarktour igång!

Igår kom en mystisk snöstorm in över västkusten på min väg till Norge. Den försvann lika snabbt som den kom.

Nu är vi igång i Telemark - är vi hjältarna från Telemark...?! :-) Fina spelningar idag trots min förkylning, hostar som ett kärnkraftverk och mår sådär för att vara ärlig men tog det lugnt i föreställningarna och lyckades fånga publiken. Första gick bra men det vart lite onödigt spring på toa från första radens 1a klassare. Sånt är okej men kan faktiskt undvikas - genom lärarledd smartnes innan. Och går en - då ska alla gå. En kille sprang t.o.m. upp på mattan på väg tebax - men de menar ju inget illa såklart. Och de övriga 95 % som tittar och är med - de får man tänka på!
Andra föreställningen gick kalasfint! Fina kommentarer efteråt från elever och lärare. Allt från "du är en tusenkonstnär! du hoppar å sjunger å spelar" till "du är en fantastisk skådespelare som lyckas fånga barna" - sånt gör ju fint för egot och fint å höra - såklart! Självförtroendet byggs på.

Det är nåt jag faktiskt märkt jag blivit bättre på de senaste 1-2 åren som skådis - att fånga en publik, att när man tappar dom - fånga in dom igen å gå vidare. Speciellt nu när jag är lite sjuk å må gå ner i tempo - att låta dom komma till mig istället för tvärtom. Stanna upp, bromsa å fånga in dom när dom ev. är på väg bort. Det har funkat jättebra hittills.

Dagens låt: Bruce Springsteen - I´m on fire

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0