King Lear

Ikväll var jag på KHIO - konsthögskolan å såg teater3ornas uppsättning av Kong Lear som den heter på norsk - shakespeare! Regi av Mr Stephen Hutton - irländaren som jag filmat med - jag drömde om dig inatt - kortfilm. Jag var lite trött ska sägas men det var bra, fantastisk scenografi, gillade det tomma öppna scenrummet å filmskärmarna med rosor på i början å musiken till var vackert! Sen spelade de på nynorsk å jag hörde icke allt å förstod ej allt så då blev det lite svårt.
Hälsade på Stephen innan - alltid mycket trevligt å se å snacka med han.

Två föreställningar idag - de sista i svelvik - på samma skola. Utmaningen idag var att vi spelade kl 11 och 12... det blev 8 min mellan föreställningarna..... som en enda lång pjäs... det går å göra en dag men det är inte bra alls i längden, man hinner ej ladda om å det behöver både jag å bosse. Sen satt barnen i en mycket ljudifrånsiggivande läktare som lät... mycket. Så... fick jobba stenhårt på att hålla fokus.
Stort tack till alla fina kulturverter vi möter på alla skolor i mest 6e å 7e klass. Ni rockar å är jätteduktiga!

Blev sushi till kvällsmat, kebabtallrik till lunch på drammentåget.

Imorrn väntar tönsberg igen!

Dagens låt: The Soundtrack Of Our Lives - Lifeline. Det blir inte så mycket vackrare än så - kolla upp alla!!! Lovar - det är värt det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0