Spaserstokken i Tokke

Idag tre föreställningar av Rasmus! Lång dag... Två på en skola i Kveitesund (gick kjempefint) og en på helsesenteret i Tokke för di äldre. Det var fint, ca 35 st i publiken och... det är ju en helt annan stämning än att spela på en skola för barn. Inte alls lika mycket skratt, ganska stilla - som det iofs kan vara på skolan oxo - mycket prat innan med di äldre, vissa mer dementa än andra. Hade publik under uppriggen! Men man märker vad det är fint å bra att det bara händer nåt! Nåt annorlunda i deras vardag, det behövs, jag gör nåt bra. De blir glada, förundrade, kanske nån tycker det är sådär.. men men det händer nåt iaf...!
Jag ler för mig själv för jag tänker att hmm vissa grejer i rasmus kanske di äldre inte fattar alls och blir konstigt men jag försöker tala tydligt å långsamt, verkligen vända mig till dom, och göra om några scener, lite kortare - som väskan-på-snoppen-scenen.
Det gick bra.
Tack till Kjell Stahl för allt.

Rejält trött nu.

Dagens låt: Aerosmith - I don´t want to miss a thing (smäktande stråkvackergripande)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0