Rolig ringklocka och äldre damer löpandes i en ring.

Idag gick det faktiskt (blir tjatigt det här...) ännu bättre. Bäst hittills. La in fler norska ord och framför allt vågade jag spela mer - lira med spelet, texten, pauser, gå snabbt på eller avvakta och känna gunget med publiken. Log t.o.m. på scen och storkoste mig som det heter på norsk. Tårar-i-ögat-känsla och glad efteråt när man märker att det gått hem så bra och fint hos publiken. Jag blir berörd av det.
Otroligt nöjd och fina taktfasta publikapplåder efteråt! Skönt gung oxo under föreställningen mellan scen och publiken. Bosse spelar jättevackert på trumma, gitarr och dragspel. Och sjunger jättefint - han har några partier i föreställningar där han nynnar och även sjunger. Han är dock lite förkyld just nu och det har satt sig på rösten så på ett ställe så la vi idag in att han visslade (!) istället - det blev kjempebra. Sen gäller det att knappar i dragspelet inte fastnar...

Innan föreställningen började bad jag dom på skolan att slå av ringklockan så den inte låter mitt under föreställningen. Hon jag bad göra det gick iväg och vi började rigga upp. Plötsligt kommer en vacker underlig rolig melodi ur högtalarna i gympahallen, som en riktig visa med instrument å så. Det var deras ringklocka! Har vart på säkert 200 skolor i Norge men aldrig har jag hört en sån rolig ringklocka, inget rrrrrrrrrrrrrrrr liksom som det brukar vara. Jag och Bosse börja skratta högt!
Efter föreställningen var det gympa för de lite äldre damerna. Så samtidigt som vi försökte snabbt rigga ner befann sig 10 damer springandes i en ring framför oss, en rolig annorlunda syn! :-) De var mycket trevliga.
Alla i Norge känns trevliga.

Väldigt nöjd med dagen.

Dagens låt: Irene Cara - Fame.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0