Rasmus på luffen.

Foto: Bo Platzack.
Rasmus på luffen.
1997 fick jag idén att göra Rasmus som en enmansföreställning. Det tog 13 år men idag 18 oktober 2010 hade jag turnépremiär i Dal Skole i Eidsvoll Kommune. Ja, inte bara jag - utan även min vän, kollega, compadre, partner in crime Bo Platzack.
Bosse - som spelar fantastiskt vacker musik i föreställningen, han har lärt sig dragspel bara för Rasmus skull. Många känslor inom mig, för ett år sen stod jag själv på redbergsteatern i gbg och repade, sprang runt som en höna och undrade: Va fasen gör jag, är detta bra?
Efter smygpremiär i mars i år har det gått fort, spelningen på markedet for scenekunst i maj, invald i scenekunstbrukets reportoar i juni. Nu oktober startar alltså första turnén med Rasmus.
Jag är glad, stolt, nöjd och väldigt glad igen. Och trött. Två föreställningar / dag och 18 roller är... svettigt. Hoppas jag kan klara hålla igång kroppen och rösten. Upp 05:30 hela denna veckan.
Gick fint idag, fin skola, fina elever och jag fick blommor efteråt av rektorn och hade nästan en tår i ögat. En lärare hälsade att det var det bästa de sett! Det värmer hjärtat. Det är så mycket jobb nerlagt på detta, många tankar, svett och tårar.
Jag älskar berättelsen och vill berätta den av hela mitt hjärta.
Denna blogg kommer vara en liten ventilation av tankar kring Rasmus, teater, kanske livet och andra väsentligheter...
Kommer ha med en liten grej som vi hade med Mästerkatten - då var det dagens frisör. I denna bloggen blir det Dagens Låt! En låt som varit med oss, som vi kanske gnolat på, som vi hört, som har varit den dagen.

Dagens låt: Dire Straits - Sultans of swing. Skön.

Klem och Kram!

Anders


Kommentarer
Postat av: Anders Sanzén

Testkommenterar. Hej hopp Anders!

2010-10-23 @ 17:50:10
URL: http://www.anderssanzen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0