En turné tar slut along the road of Mjösa...



Så... då var den allra första turnén av Rasmus över. En och en halv vecka i Eidsvoll. 13 spelningar på 7 dagar för 1235 människor. Avslutades igår tisdag med två spelningar på två olika skolor. Är mycket nöjd och glad med hela turnén. På den andra föreställningen igår hade vi även 3e, 8e och 10e klass i publiken! Det gick kjempebra! :-)
På bilden tagen från turnébilen ser vi Norges största insjö Mjösa. Min vän Helene säger att all världens befolkningen skulle få plats på Mjösa om den var frusen... men det blir inte mycket plats över då. Vackert var det iaf.
Har fått så mycket fina ord och kommentarer om föreställningen och det tackar jag för och känner en enorm glädje, stolthet och ödmjukhet för. Som jag skrivit förr så känner jag nu också mer och mer att jag HAR föreställningen och publiken med mig, hos mig, i min hand ibland... det blir så stilla så stilla ibland på tex slutet så man kan nästan höra en berömd knapphål falla. Det är en enormt härlig känsla och jag storkoser mig på scen!

"Et av de morsomste teaterstykkene vi har sett! Skuespilleren var skikkelig flink..."
Elev om Rasmus i Eidsvoll Ullensaker Blad.

Superstort TACK till Jens Christiansen - kulturkontakt på Eidsvoll Kommune som anordnat turnén och vart en stor hjälpande hand. Och som bjöd på pizza sista dagen! ;-)

"Selvom skuespilleren er svensk hadde eidsvoll-elevene ikke noe problem med tekstforståelsen. Anders Sanzén er en fantastisk skuespiller jeg unner flere å oppleve. Han spiller selv alle rollene i boka - hopper fra den ene karakteren til den andre - uten av publikum mister tråden eller er i tvil om hvem han til enhver tid gestalter. Han levendegjør boka så både barn og voksne sitter trollbundet! Jeg har aldri fått så mange postitive tilbakemeldinger fra skolene noengang!"
Jens ord om föreställningen.

Nästa Rasmusturné startar 6 december i Sandefjord.

Dagen igår avslutades med en kväll i Oslo med en kär vän. Shopping och fint Sushirestaurangbesök med trevligt prat kvällen lång.

Idag onsdag har jag återupptagit repen av dansteaterföreställningen I Sitt Eget Selskap! Så det är fullt ös medvetslös. Nu blir det intensivt med rep fram till premiären 18 nov. Det ska dansas, röras, pratas och dansas ännu mera... det blir spännande.

Dagens låt: Igår: The Beatles - Come Together. (vi hörde faktiskt Michael Jacksons version. Aaaooo! Cmooonaaa!).
Idag: Björk - Hyper-Ballad. Faaantastisk låt.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0